OFERTA HANDLOWA PRZEZNACZONA WYŁĄCZNIE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW.
Ochrona danych osobowych

Ochrona danych osobowych

 

1. Co się zmienia w danych osobowych i czym jest RODO/GDRP?
2. Podstawa Prawna.
3. Cel Przetwarzania.
4. Jakie prawa Państwu przysługują?
5. Rejestr czynności przetwarzania.
6. Bezpieczeństwo danych osobowych.
7. Inspektor Ochrony Danych Osobowych.


1. Co się zmienia w danych osobowych i czym jest RODO/GDRP?


W 25 maja 2018 roku w życie wchodzi nowe europejskie rozporządzenie w przedmiocie ochrony danych (GDPR/RODO), zastępujące dyrektywę UE z 1995 r. o ochronie danych.

Jako administrator Państwa danych osobowych - Firma Księgarska Olesiejuk Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim, adres: 05-850 Ożarów Mazowiecki, ul. Poznańska 91, zarejestrowana pod numerem KRS: 0000701694 w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 5272262432, Regon 016166538, odpowiedzialnie podchodzimy do problematyki ochrony danych osobowych naszych Klientów.

RODO (ang. GDPR) to inaczej Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych. Nowe przepisy będą stosowane od 25 maja 2018 r. Rozporządzenie europejskie bezpośrednio i całościowo reguluje ochronę danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej. Założeniem dokumentu było ograniczenie zróżnicowania przepisów między poszczególnymi państwami członkowskimi. RODO przynosi nowe rozwiązania i wzmacnia dotychczasowe wymagania. Wprowadza też wiele nowych uprawnień dla osób fizycznych i obowiązków dla administratorów.


Ważne! W związku z RODO nie trzeba się dodatkowo kontaktować z nami, wystarczy zapoznać się z informacjami dostępnymi na tej stronie.


2. Podstawa Prawna.


Podobnie jak i wiele innych – wkracza w nową erę. W całym Europejskim Obszarze Gospodarczym dochodzi do ujednolicenia zasad ochrony danych osobowych. Od maja w całej Europie będziemy obserwować zdecydowane wzmocnienie praw obywateli UE poprzez jednoczesne nałożenie nowych obowiązków na wszystkie organizacje przetwarzające dane osobowe a w szczególności na te, które oferują nam towary i usługi online. Od tego momentu sieć stanie się bardziej przyjazna dla obywateli a podmioty gospodarcze będą miały do spełnienia szereg wymogów, które mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa obywateli w odniesieniu do danych, które powierzają różnym organizacjom do przetwarzania.

My również traktujemy to wyzwanie niezwykle poważnie i jako organizacja zobowiązujemy się do przestrzegania GDPR/RODO we wszystkich usługach, które świadczymy dla Państwa. Obejmują one wszystkie nasze sfery funkcjonowania, w tym również do planowanych w przyszłości usług stworzymy odpowiednie warunki. Zawsze pracowaliśmy dla naszych Klientów, aby zademonstrować, że nasze zaangażowanie w sferę bezpieczeństwa jest bardzo ważne. Jesteśmy wręcz uczuleni na punkcie bezpieczeństwa a Państwa dane są właściwie chronione.

Chcemy zawsze przejrzyście dla Państwa wyjaśniać w jaki sposób wykorzystujemy dane osobowe i nasz program dostosowawczy do GDPR/RODO, a jednocześnie podkreślamy, że To Państwo macie pełną kontrolę w celu zarządzania swoją prywatnością. Jesteśmy również świadomi, że nasi Klienci i Partnerzy, a również Pracownicy mają znaczące obowiązki wynikające z tych nowych przepisów, dlatego przeprowadzamy regularne audyty, zapewniamy standardowe zabezpieczenia kontraktowe oraz dzielimy się narzędziami i informacjami, aby pomóc im w ich przestrzeganiu.

Jako, że naszym celem jest zawsze zachować prywatność i bezpieczeństwo danych, a także kontrolować przetwarzanie wszystkich powierzonych nam danych w najbliższym czasie udostępnimy zaktualizowane zobowiązania umowne, które spełniają wymagania GDPR dla naszych Klientów i Partnerów, ale również i Pracowników. Możemy zapewnić, że nadal będziemy udoskonalać nasze zabezpieczenia i praktyki ochrony prywatności, aby spełnić wymagania GDPR.


3. Cel przetwarzania. 


W jakim celu i na jakiej podstawie wykorzystujemy Państwa dane osobowe?

Informujemy, że będziemy dokonywać profilowania Państwa danych czyli zautomatyzowanej analizy Państwa oczekiwań i potrzeb jak również preferencji i zachowań, aby trafić do Państwa z optymalną ofertą handlową. Państwa dane osobowe uzyskane przy zawieraniu umowy oraz w trakcie jej trwania wykorzystujemy w następujących celach:

Zawarcia i wykonania łączącej nas umowy, w tym zapewnienia poprawnej jakości usług przez czas trwania umowy i rozliczeń po jej zakończeniu (art.6 RODO)

Celem wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych takich jak:
- wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych,

- udzielanie odpowiedzi na reklamacje w terminie i w formie prawem przewidzianym,

W tej sytuacji z danych będziemy korzystać:

- przez czas wykonywania obowiązków, np. wystawienia faktury (art. 6 ust.1c RODO),

- przez czas jaki nakazują nam przepisy przechowywać dane, np. podatkowe (art. 6 ust.1c RODO),

- przez czas, w którym możemy ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązku, np. otrzymać karę od urzędów państwowych (art. 6 ust.1f RODO),

Wykrywania nadużyć i zapobiegania im przez czas trwania umowy, a następnie przez okres po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy, a w przypadku dochodzenia przez nas roszczeń lub zawiadamiania właściwych organów – przez czas trwania takich postępowań.

Ustalenia obrony i dochodzenia roszczeń – może obejmować sprzedaż naszych wierzytelności z umowy innemu podmiotowi - przez okres po którym przedawniają się roszczenia wynikające z umowy.

Marketingu bezpośredniego – przez czas trwania umowy lub na podstawie Państwa zgody do czasu jej cofnięcia.

Tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne, obejmuje to w szczególności raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju usług lub prace rozwojowe w systemach informatycznych, tworzenie modeli statystycznych – przez czas trwania umowy, a następnie nie dłużej niż przez okres, przedawniają się roszczenia wynikające z umowy.


Wsparcia obsługi – w tym poprzez informowanie o awariach, dostosowanie obsługi w oparciu m.in. o dane o ofercie z której Państwo korzystają czy o dotychczas złożonych reklamacjach – przez czas trwania umowy.


4. Jakie prawa Państwu przysługują?


a) Prawo do sprostowania - Korzystając z tego prawa możesz zgłosić do nas konieczność poprawienia niepoprawnych danych lub uzupełnienia danych wynikających z błędu przy zbieraniu, czy przetwarzaniu danych.

b) Prawo do usunięcia danych - Korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o usunięcie danych. W przypadku zasadności wniosku dokonamy niezwłocznego usunięcia danych.

c) Prawo do ograniczenia przetwarzania - Korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danych, np. kwestionujesz prawidłowość przetwarzanych danych. W przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać. Odblokowanie przetwarzania może odbyć się po ustaniu przesłanek uzasadniających ograniczenie przetwarzania. Przepisy dopuszczają naliczanie opłat oraz proces windykacji (jeżeli jest to zasadne) mimo jednoczesnej realizacji prawa do ograniczenia przetwarzania danych.

d) Prawo dostępu do danych - Korzystając z tego prawa masz możliwość pozyskania informacji, jakie dane, w jaki sposób i w jakim celu przetwarzamy.

e) Prawo do przeniesienia - Korzystając z tego prawa masz możliwość przeniesienia przez nas danych bezpośrednio do innego administratora, jak również otrzymania kopii danych w ustrukturyzowanym formacie, nadającym się do odczytu maszynowego, w taki sposób, żebyś mógł samodzielnie przenieść dane do innego administratora.


5. Rejestr czynności przetwarzania.


Jako Administrator Danych osobowych jesteśmy zobligowani do prowadzenia rejestru, który ma dokumentować najważniejsze czynności związane z przetwarzaniem danych, w tym wskazywać sposoby ich zabezpieczenia czy rejestru odbiorców danych. Taki rejestr w odpowiedzialny sposób prezentuje co fizycznie dzieje się z Państwa danymi osobowymi w naszych zbiorach i jak się z nimi obchodzimy.


6. Bezpieczeństwo danych osobowych.


Administrator musi na nowo ocenić, czy zapewnia bezpieczeństwo przetwarzanych danych. Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych może nastąpić przez wdrożenie szyfrowania, pseudonimizacji (czyli przetwarzania danych osobowych w taki sposób, aby nie było możliwe bezpośrednie zidentyfikowanie, do kogo one należą).


7. Inspektor Ochrony Danych Osobowych


Dane kontaktowe:
Firma Księgarska Olesiejuk Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
05-850 Ożarów Mazowiecki, ul. Poznańska 91

Inspektor Ochrony Danych
adres e-mail: ochronadanych@olesiejuk.pl 
tel: 511 950 289

ZGODA i SKARGA:

Jeżeli wykorzystane przez nas Państwa dane osobowe nie są związane z realizowaną przez nas umową, realizacją obowiązku prawnego lub nie stanowi naszego prawnie uzasadnionego interesu możemy prosić o wyrażenie zgody na określone sposoby wykorzystywania Państwa danych. Taka zgoda może umożliwiać nam z góry określone działania o których zostaniecie poinformowani. Oczywiście, w każdej chwili taką zgodę możecie Państwo wycofać (nie wpłynie to na zgodność z prawem czynności przed wycofaniem zgody). Macie Państwo oczywiście również prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (kiedyś GIODO), jeżeli uważacie Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza Przepisy Prawa.